تاريخ :19/10/56
بيانات امام خمينى پس از فاجعه كشتار نوزدهم دى
از چه كسانى بايد تشكر كرد؟ و چه كسانى بايد تسليت گفت ؟
بسم الله الرحمن الرحيم
من متحيرم كه اين فاجعه را، اين فاجعه بزرگ را به كى تسيلت بگويم ؟ آيا به
رسول اكرم (ص ) و ائمه معصومين (ع ) و حضرت حجت سلام عليه تسليت بگويم يا به
امت اسلام ، به مسلمين ، به مظلومين در تمام اقطار عالم تسليت بگوئيم ، يا به امت مظلوم
ايران تسليت بگوئيم يا به اهالى محترم قم داغديده تسليت بدهم ، يا به پدر و مادرهاى
مصيبت ديده تسليت بدهم ، يا به حوزه هاى علم و علماى اعلاء تسليت بگويم ؟ به كى
بايد تسليت گفت و از كى بايد تشكر كرد در اين قضايا كه براى اسلام پيش مى آيد و
اين ملت ايران در برابر اين مصيبت ها استقامت مى كند، كشته مى دهد، هتك مى شود. بى جهت
و بدون هيچ مجوزى مردم را به مسلسل بستند و تاكنون آنچه به ما اطلاع داده اند گرچه
مختلف است لكن بعضى از خبرگزارى ها هفتاد و بعضى صد و غالبا كه به ما تذكر داده
اند صد تا دويست و پنجاه نفر و از بعضى تلگرافاتى كه از اروپا آمده است يا از
آمريكا. عدد را سيصد نوشتند و با هم معلوم نيست . عدد مجروحين الان معلوم نيست بعد
احصائيه لابد پيدا مى كند اگر بتواند اگر
مثل 15 خرداد به درياچه حوض سلطان مردم را نريخته باشند، اگر بتوانند آمار پيدا
كنند. گفته شد، تاءييد هم شد كه اشخاصى رفتند كه خون خدشان را بدهند به اين
اشخاصى كه محتاج به خون بودند در مريض خانه ها و آنها را گرفته اند و آنهائى كه
خون به آنها نرسيده بعضى مرده اند و كشته ها را نداده اند به صاحبانش ، اگر يكى هم
اصرار كرده ، مى گويد پانصد تومان گرفتند براى اينكه كشتند او را. اينها را بايد
ما از كى تشكر كنيم ؟ به كى تسليت بگوئيم ؟
ايستادگى ها نتيجه خواهد داد
ملت ايران را بايد ما از آنها تشكر كنيم ، ملت بيدارى است ، ملت هشيار و مقاومى است در
مقابل ظلم . در عين حالى كه اين همه ظلم مى بيند، اين همه كشته مى دهد، در عين
حال مقاومت مى كند، ايستادگى مى كند و اين ايستادگى به نتيجه خواهد رسيد. هيچ اشكالى
نيست كه بعد از اينكه ملتها بيدار شدند و بعد از اينكه حتى زنها قيام كردند بر ضد
دولت و بر ضد اين جباران ، يك همچنين ملتى پيروز مى شود انشاءالله .
گرفتن اسلحه از افراد نالايق ، از اهداف انبياء
من شنيده ام كه در زمان رضاخان پدر اين خان گفته بوده است كه من شنيدم كه شيخ
الرئيس گفته من از گاو مى ترسم براى اينكه اسلحه دارد و
عقل ندارد. اين حرف اگر از شيخ الرئيس هم مثلا ثابت نباشد، يك حرفى است حكيمانه كه
اسلحه وقتى در دست اشخاص غير صالح افتاد و ناشايسته ، چه مفاسدى دارد. از
اول بشر مبتلاى به همين مشكل بوده كه اسلحه در دست اشخاص ناصالح بوده است . از
اولى كه بشر تمدن پيدا كرد به خيال خودش ، اسلحه ها در دست ناصالح ها بوده و همه
مشكلات بشر همين معناست . تا خلع سلاح نشوند اين اسلحه دارهاى ناشايسته ، كار بشر
سرانجام پيدا نمى كند. انبياء هم آمدند كه اين اسلحه دارهاى بى صلاحيت بى
عقل را خلع سلاح كنند و نتوانستند، آنها قلدر بودند. در هر عصرى هم اشخاص لايق كه
خواستند اين اسلحه را از نالايق بگيرند و خود در دست بگيرند موفق نشدند و اين اسلحه
در دست نالايق ها و بى عقل ها و غير صالح ها بود. همه اين مشكلاتى كه شما ملاحظه مى
كنيد همين معناست . از اولى كه بشر در دنيا آمده است و باب تنازع بين صالح و غير
صالح پيدا شده است ، در همه اين دوره ها اسلحه ها دست غير صالح ها بوده (مگر بسيار
كم ، بسيار نادر) و با اين اسلحه ها چه جنايت ها كه واقع شده است . حالا ما به آن تاريخ
هاى خيلى دور نمى رويم ، اين جنگ هائى كه اخيرا يعنى در اين صد
سال در دنيا اتفاق افتاده است ، جنگ اول جهانى ، جنگ دوم جهانى ، اين جنگ هائى كه در
ويتنام در اين آخر اتفاق افتاده ، اين كشتارهائى كه از مردم شد براى اين بود كه اسلحه
ها در دست غير صالح بود، ناشايسته ها اسلحه ها را به دست داشتند.
جنايات پنجاه سال سلطنت غير قانونى پهلوى
اين خونريزى هائى كه در اين 5 سالى كه ما ياد داريم و چه تلخى ها در ذائقه ما هست از
اين 50 سال و كمى از شما يا هيچ يك از شما تمان اين قضايائى كه در 50
سال سلطنت غير قانونى اين روسياه ها منعقد شده است ، ما كه سنمان به كهولت رسيده
است شاهد اين سياه بختى هاى مردم و اين جنايات و اين كشتارهائى كه اين قداره هاى غير
صالح انجام دادند بوديم . از اول كه آن كودتاى
اول واقع شد و ما آنوقت در اراك بوديم ، اين به حسبت چيزهائى كه در راديوهاى آنوقت در
بعد از اينكه اين جنگ دوم شروع شد، در راديوهاى آنوقت در بعد از اينكه اين جنك دوم
شروع شد در راديوهاى آن وقت اين مطلب را گفتند، مردم مى دانستند تا يك حدودى لكن
درست نه ، تبليغات سوء نمى گذاشت درست مردم بفهمند لكن بعد از آنكه آن شخص را،
آن آدم سياه رو را، رضاخان را از ايران بيرون كردند در راديوهاى دهلى گفتند كه ما اين را
آورديم سر كار و چون خيانت كرد و حالا برديمش . رضاخان را از
اول انگليسى هاى جنايتكار، انگليسى هاى غير صالح كه اسلحه در دستشان بود، رضا خان
را اسلحه دار كردند و اين آدم ناشايسته بى
اصل را با اسلحه آوردند و مسلط كردند بر مردم و چه جناياتى ، چه جناياتى در اين
مدتى كه آن مرد سياه روى كار بود، نمى شود تشريح كرد، نمى توانيم تلخى هاى آن
روزها را براى شما تشريح كنيم . اينها به طور اطمينان در
تواريخ محفوظ است و انشاء الله با انقراض اين دودمان سياه رو تاريخ ها بيرون مى آيد
و نوشته ها بيرون مى آيد و انشاءالله شماها ببينيد و اگر ماها و شماها نديديم نسلهاى
بعد خواهند ديد اگر بتوانند تشريح كنند آن جناياتى كه آن مرد كرد، چه خونها ريخت
چقدر از علما را اسير كرد، جقدر به اسم اتحاد
شكل به اين ملت بيچاره فشار آوردند و چقدر مظلومها را كتك زندند و چقدر علماء را هتك
كردند و چقدر عمامه ها را از سر اهل علم برداشتند. اين مرد بى صلاحيت وقتى كه تركيه
رفت ، آنجا ديد كه آتاتورك يك همچون كارها و همچون غلطهايى را كرده است از همانجا از
قرارى كه آن وقت مى گفتند تلگراف كرده است به
عمال خودش كه مردم را متحدالشرك كنيد آن وقت منتهى به عذر اينكه اين زارعين از باب
اينكه در آفتاب مى خواهند بروند كار بكنند، كلاه لبه دار داشته باشند تا اينكه توى
آفتاب اذيت نشوند لكن مطلب معلوم بود كه اينها نيست . وقتى هم كه از سفر آمد كه ديگر
فشارها شروع شد.
يك رشته فشارهاى زياد دنبال همين اتحاد شكل بود و جنايات ، چقدر علماء را در اين
قضاياء اذيت كردند، تبعيد كردند، بعضى را كشتند و بهانه دومى كه باز به تقليد از
آتاتورك بى صلاحيت ، آتاتورك مسلح غير صالح باز انجام داد قضيه كشف حجاب با آن
فضاحت بوده . خدا مى داند كه به اين ملت ايران چه گذشت در اين كشف حجاب . حجاب
انسانيت را پاره كردند اينها. خدا مى داند كه مخدراتى را اينها هتك كردند و چه اشخاصى
را هتك كردند. علماء را وادار كردند بر سر نيزه كه با زن هايشان در مجالس جشن ، يك
همچو جشنى كه با خون دل مردم با گريه تمام مى شد شركت كنند مردم ديگر هم به همين
ترتيب در سه دسته را دعوت مى كردند و الزام مى كردند كه با زنهايان بايد جشن
بگيريد. آزادى زن اين بود كه الزام مى كردند، اجبار مى كردند با سر نيزه و پليس ،
مردم محترم را، بازرگانهاى محترم را، علما را، اصناف را به اسم اينكه خودشان جشن
گرفتند. در بعضى از جشن ها (به اصطلاح خودشان ) آنقدر گريه كردند مردم كه اينها
از آن جشن شايد اگر حيايى داشتند پشيمان مى شدند. يك رشته هم اين بود كه خدا مى
داند كه چى كردند.
يك رشته هم جلوگيرى از منابر و جلوگيرى از روضه خوانى و خطابه به هر عنوان . در
تمام ايران شايد گاهى اتفاق افتاد كه عاشورا يك مجلس نباشد. بعضى از اشخاصى
كه يك قدرى مثلا جراءت داشتند، نصف شب ، آخر شب ، سحر مجلس داشتند كه
اول اذان مثلا تمام بشود. همه ايران رااز اين فيض و از اينكه حتى ذكر مصيبتى بشود، ذكر
حديثى بشود محروم كردند. اين جز اين است كه اسلحه در دست بى
عقل بود؟ افاضل بايد اسلحه دار باشند. اگر اسلحه در دست ناصالح باشد، آنوقت اين
مفاسد از آن پيدا مى شود و آن جناياتى و كشتار عامى كه در مسجد گوهرشاد واقع شد،
دنبال آن علماى خراسان را گرفتند آوردند به تهران حبس كردند، علماى بزرگ را حبس
كردند و بعضى شان را هم محاكمه كردند و بعضى شان را هم كشتند براى اينكه اسلحه
در دست بى عقل بود. علماى اصفهان ، علماى آذربايجان ، اينها به مجرد اينكه كلمه اى
گفتند، يك نهضتى كردند، اينها را گرفتند و تبعيد كردند و بردند به جاهايى . علماى
آذربايجان مدت ها ظاهرا در سنقر بودند، مرحوم حاج ميرزا صادق آقا
رحمة الله تا آخر هم نرفت به تبريز. يك رشته هم در زمان آن مرد خبيث اين رشته ها بود
كه چه كردند و قابل ذكر نيست يعنى من كه حافظه ندارم درس كسى هم كه حافظه داشته
باشد با يك مجلس و دو مجلس نمى شود اين مصائب را ذكر كرد.
تمام كشتارها و جنايات به امر شاه است
در زمان شماها هم كه مبتلاى به اين شاهزاده بى
عقل شده ايد گمان نكنيد كه يك تفنگ انداخته بشود در ايران طرف يك آدم بدون اذن شاه ،
هيچ همچو گمانى نكنيد كه رئيس نظميه قم ، رئيس سازمان قم ، پليس قم يك چنين
جراءتى داشته باشد كه تفنگ بزند و مردم كشى كند. گمان اين مطلب را هيج عاقلى
نبايد ببرد. تمام اينها گزارش داده مى شود كه وضع اينطور است و تصريحا خود اين
خبيث بايد دستور بدهد كه بزنيد. 15 خرداد را خود اين خبيث از قرارى كه گفتند در طياره
، در هليكوپتر چرخ مى زد و فرمان مى داده ، فرمان مى داده كه به لشكرهاى خارجه دنيا،
لشكرهائى كه هجوم آوردند به ايران ، به آنها حمله كنند!! اين بيعرضه ها كه در
مقابل سلاطين يا در مقابل رئيس جمهورها خصوصا رئيس جمهور آمريكائى
بالفعل اينقدر خاضعند و اينقدر چاپلوسند و خودشان را وابسته و پيوسته به اينها مى
دانند، همين بيعرضه ها - بيعرضگى شان - وقتى كه وارد مى شوند در جمعيت خودشان
چون مسلط هستند اينها را اذيت مى كنند. آنجا دستبوسى مى كنند و چاپلوسى ، وقتى كه مى
رسند به مملكت خودشان شروع مى كنند به كارهاى هرزگى . من قبلا كه مى گفتند آزادى
هائى داده اند، همين جا اين مطلب را به آقايان عرض كردم كه اگر اين آدم نوكرى خودش را
تحكيم كند با اين كارتر خبيث - اين - اين دفعه يك سيلى به صورت مردم بزند كه
بالاتر از هميشه باشد. لكن ما نمى دانستيم به اين زودى ، همچو
دنبال اينكه ، دنبال اين معنا كه با كارتر حسابش را تمام كرد و نوكريش را تثبيت كرد
بهانه درست كند كه ضرب شست نشان بدهد. بهانه درست كردند در قم و الاقم آنطورى
كه همه نقل مى كنند، آنطورى كه اشخاص نقل مى كنند، غير مطبوعات خودشان آنهائى كه
بودند در آنجا، با آرامش مردم مى آمدند و مى خواستند عرض حالشان را به علما بكنند،
يكى از بين آنها (از خودشان وادار مى كردند آنها) يك سنگى زده يك جائى را شكسته ،
هجوم كردند و تيراندازى كردند. 15 خرداد هم همين بود، 15 خرداد هم مردم البته خودشان
براى فرض كنيد كه مصالحى قيام كرده بودند لكن شلوغ كارى نبود در كار. اينها يك
دسته اى خودشان در تهران چيز كردند، كتابخانه اى را آتش زدند و جائى را، دكانى را
غارت كردند و بهانه درست كردند، با بهانه مردم را به
مسلسل بستند، بهانه درست كردند. اين جنايت اخير هم كه بهانه واقع شد والا مردم كه
نمى خواستند جنگ بكنند. كسى كه اسلحه ندارد با يك گاو اسلحه دار نمى تواند جنك
بكند، جنگى در كار نبوده است .
(همه به من راى دادند! همه با من موافقند)
لكن ايشان بايد بفهماند كه من ديگر، آن آدمى كه قبلا بود، نرفته ملاقات نكرده بود،
نيستم ، من
ملاقات كردم ، من كارم را درست كردم ، من تحكيم كردم نوكرى را، ديگر شما حق نداريد كه
خيال كنيد كه من نخير ديگر وابسته نيستم ، من وابسته ام ، من مى كشم . اين اشتلم ها و الدرم
ها براى همين معناست كه مى خواهد به مردم ضرب شست نشان بدهد كه مبادا يك وقتى يك
چيزى ، يك كسى خيال بكند، لكن بد خوانده بود، نمى دانست كه با اين كشتار چه
فضاحتى به سرش در مى آيد. آدمى كه مى گويد يك ملت همه با من موافقند، همه راءى
دادند به اينكه مثلا اين انقلاب سفيد خونين ، همه راءى به من دادند، مردم سرتاسر ايران
بر ضد ايشان قيام كرده اند، از قم و تهران شروع شد و رفت تا خراسان و آذربايجان
و از آن طرف تا كرمان ، از آن طرف تا اهواز و - عرض مى كنم كه - آبادان ،
سرتاسر ايران قيام كردند بر ضد ايشان . اين اشخاصى كه ايشان ادعا مى كرد كه همه
با من موافقند، ما همه هستيم ، ما را مى خواهند، ملت من را مى خواهد، اگر يك روز اين سر نيزه
آمريكا از سر اين برداشته بشود، در خود دربار پوست اين آدم را مى كنند، خود دربار. يك
روز يك همچون تجربه اى آقاى كارتر بكند، رها كند اين ملت ضعيف را، رها كند اين مردم
را. اين سازمان هائى كه گوش ما مى رسد سازمان مثلا چه و كذا، همه اش بازى است ،
امنيتى در كار نيست كه سازمان امنيت اينجا باشد يا امنيت عمومى باشد، اينها همه براى
بازى دادن مردم است .
كمونيستى مخذر جامعه است
مى خواهند مردم را نظير كونيستى تخدير كنند، كمونيستى يك مخدرى است براى مردم ، نه
اين است كه يك چيزى ، يك حل عقده اى مى كند، مگر مى شود كسى كه خودش آدم نيست براى
آدم ها كار بكند، مگر مى شود كه يك مسلح غير صالح براى مردم ضعيف كار بكند. من خودم
شاهد اين قضيه بودم كه وقتى كه در همين جنگ عمومى كه بنا بود سران لشكرها، سران
دول در ايران با هم ملاقات بكنند، استالين آن وقت رئيس شوروى بود. اين استالين نيز
كه حالا هم عكس هايش را مى اندازند و چه مى كنند، گر چه اخيرا ديگر آبروئى ندارد لكن
ايشان رئيس شوروى بود، آن دو تاى ديگر ى كه يكى از آن از آمريكا بود و يكى ديگر
از انگلستان بود، اينها با امر عادى آمدند و رفتند (آنطور كه
نقل مى كردند آنوقت ) به سفارتخانه هاى خودشان و بنا بود در تهران يك جلسه اى
داشته باشند ليكن استالين كه هم به او برادر مى گفتند و همه مى گفتند ما همه با هم
مثل هم هستيم و براى مردم دلسوزى مى كرد و قارداش به او مى گفتند ايشان ، مى گفتند
حتى گاوى كه از آن شير مى خواهد بخورد آورده اند همراهش كه مبادا از گاوهاى ايران
شير بخورد، گاو را با طياره اى كه حامل خودش بوده ،
حامل يك گاو هم بوده ، هم گاو اسلحه دار بى
عقل و هم خودش اسلحه دار بى عقل ، بلكه خدا مى داند كه او بدتر از آن رفيقش (گاو)
بود، خدا مى داند كه اين طور بود. ايشان كه اين آدم با حتى گاو شير ده آمد و وارد شد و
اين را ديگر خودم با چشمم ديدم كه در بين راه خراسان از شاهرود يا يك قدر جلوتر اين
ديگر منطقه آنها بود، منطقه شوروى بود، ايران را به چند منطقه قسمت كرده بودند، آن
منطقه شوروى بود، من خودم ديدم كه ما در اتوبوس مى رفتيم براى زيارت ، اين
سربازهاى آنها مى آمدند گدايى مى كردند جلوى
اتومبيل و
يك دانه سيگار وقتى كه به يكى مى داند آنقدر
خوشحال مى شد كه دستش را پشتش مى گذاشت و شروع مى كرد به سوت زدن .
كمونيستى براى اين است كه مردم را بازى بدهند مگر مى شود كسى به مبادى غيبى اعتقاد
نداشته باشد و در فكر مردم باشد و در فكر اصلاحات ؟ بازى است همه اش . همه اين
اسلحه دارها گاهى با كتك و گاهى با تبليغات و گاهى با كتك و تبليغات تواءم با هم
كار خود را از پيش مى برند. الان هم مى بينيد كه زده اند مردم را كشته اند اينهمه خيانت
وارد رده اند حالا تبليغات را ببينيد چه مى كند، تبليغات دست خودشان است ، همه گناه ها
را گردن مردم مى اندازند و (كشته ها هم 6 تا بوده اند كه چند تاش زير پاى مردم
رفته يك بچه 13 ساله يك چيزى از طرف اينطور تبليغات مى كنند از آن طرف اينطور
كشتار مى كنند. تمام اين مفاسد براى اسلحه دار بودن غير صلحاست ، صلحا بايد اسلحه
داشته باشند.
اگر عدالت بين زمامداران باشد اين مفاسد پيش نمى آيد
اسلام خدايش عادل است ، پيغمبرش هم عادل است و معصوم ، امامش هم
عادل و معصوم است ، قاضى اش هم معتبر است كه
عادل باشد، شاهد طلاقش هم معتبر است كه عادل باشد، امام جماعتش هم معتبر است كه
عادل باشد، امام جمعه اش هم بايد عادل باشد، از ذات مقدس كبريا گرفته تا آن آخر،
زمامدار بايد عادل باشد. ولات آن هم بايد عادل باشند. اين ولاتى كه در اسلام مى
فرستادند، والى هائى كه مى فرستادند به اين طرف و آن طرف ، امام جماعت آنها هم
بوده اند، بايد عادل باشد، اگر عادل نباشد اگر عدالت در بين زمامداران نباشد، اين
مفاسدى است كه داريد مى بينيد، اسلحه دست اشخاص غير صالح ، اسلحه دست اشخاص
ناصالح ، اشخاص بى انصاف ، بيعدالت . اينها از اين طرف آدمكشى مى كنند، از آن
طرف (عدالت اجتماعى ، عدالت اجتماعى ) از آن طرف فشار مى آورند به زن ها كه
بايد بى حجاب بشويد، از آن طرف (آزادى نسوان ، آزادى نسوان ) اينها مضحكه است ،
آزادى نيست از طرف (اصلاحات اصلاحات ارضى چه ) از آن طرف بازار براى آمريكا
درست مى كنند تمام اصلاحات ارضى ما اين شد كه ما يك گوشه اى از مملكتان براى تمام
مملكتمان آذوقه داشت با قيش يبايد مى رفت بيرون و
پول مى گرفتند، حالا به هر چى دست مى زنى مى گويند از خارج بايد بيايد آنوقت هم
افتخار مى كنند به اينكه ما آنيم كه گندم از خارج آورديم جو از خارج آورديم ،
پرتقال از خارج آورديم ، پرتقال از خارج آورديم ، تخم مرغ از خارج آورديم . گريه
دارد اين و حيا در كار نيست اصلاحاتشان هم يك همچو اصلاحاتيست كه همه آن مفسده است .
تنها معممين ساختگى شاه با او موافقند
آنوقت مى گويند كه همه علما موافق با اصلاحاتى است كه ما كرديم و با انقلاب سفيد.
در تمام ايران اگر يك عالم تو پيدا كرديم كه موافق با انقلاب خونين تو باشد حق
دارى بگوئى همه علما، اين معممى كه خودت درست كردى را بگذار كنار، اين كه عالم نست
معممى كه خودت عمامه سرش
گذاشتى و مى رقصانيش هر جورى دلت مى خواهد - خوب - البته در هر جا يك همچو
چيزى يكى دو تا هم هست اما تو در ائمه جماعهت تهران يك امام جماعت پيدا كن كه موافق با
تو باشد كه بگويد من موافقم در تمام ائمه جماعت ولايات يك امام جماعت پيدا كن كه
بگويد من با تو موافقم حيا در كار نيست همه مفسده ها را انجام مى دهند، همه كارهاى خلاف
را انجام مى دهند و بعد براى اينكه مردم را بازى بدهند مى گويند (كه با من همه علما
موافقند، يكى هم كه اهل اينجا نيست مخالف است ).
اسلحه قلم
اسلحه دست بى اصل و دست غير صالح است ، همه اسلحه ها را ملاحظه كنيد، يك نظر
عمومى بكنيد، قلم خودش يكى از اسلحه هاست ، اين قلم بايد دست اشخاص صالح و دست
افاضل باشد، وقتى كه قلم دست اراذل افتاد، مفسده ها زياد خواهد شد الان قلم دست
اراذل است در يك محيطهايى و در يك جنبه هايى و اين
اراذل هر چه آن رذل انجام مى دهد، به يك صورت زيبايى با يك قلم شيوايى اينها خوب
بزك كرده نشان مى دهند اين جنايتى است كه از قلم به اين ملت مى خورد مفسده هايى كه
آنها مى كنند، جناياتى كه آنها مى كنند، خونريزى هايى كه آنها مى كنند، اين
اهل قلم غير صالح كه اين حربه در دستش است ، اين با قلمفرسايى خودش و مى نشينند
توى خانه اش و قلمفرسايى ميكند و همه چيزها را وارونه نشان مى دهد، هر مطلبى شده
باشد عكسش مى كند اين هم يك رشته است كه قلم بايد دست اشخاص صالح باشد.
فرهنگ ، مبدا همه بدبختى ها و خوشبختى هاست
فرهنگ مبداء همه خوشبختى ها و بدبختى هاى ملت است اگر فرهنگ ناصالح شد اين جوان
هايى كه تربيت ميشوند به اين تربيت هاى فرهنگ ناصالح ، اينها در آتيه فساد ايجاد
مى كنند فرهنگ استعمارى ، جوان استعمارى تحويل مملكت مى دهد فرهنگى كه با نقشه
ديگران درست مى شود واجانب براى ما نقشه كشى مى كنند و با صورت فرهنگ خواهند
تحويل جامعه ما بدهند، اين فرهنگ ، فرهنگ استعمارى و انگلى است و اين فرهنگ از همه
چيزها حتى از اين اسلحه اين قلدرها بدتر است اين قلدرها اسلحه شان بعد از چند وقت
ميشكند و حالا هم شكسته اما وقتى فرهنگ فاسد شد جوان هاى ما كه زير بناى تاءسيس همه
چيز هستند، از دست ما مى روند و انگل بار آيند، غربزده بار مى آيند، اينها را از همان
اول ، همان كلاس هاى اول توى ذهنهايشان هى مطالبى مى كنند تا برسند به آن بالا
اگر فرهنگ ، فرهنگ صحيح باشد جوان هاى ما صحيح بار مى آيند اگر فرهنگ ، فرهنگ
حق باشد، فرهنگ الهى باشد، فرهنگى باشد كه براى منفعت
اهل ملت ، براى منفعت مسلمين باشد، اين افرادى كه مى بينيد كه الان سر كار هستند، اينها از
آن بيرون نمى آمد فرهنگ ما يك فرهنگ استعمارى است ، فرهنگ ما در دست صلحا نيست ،
صالح اداره اش نمى كند.
دانشگاه استقلالى و استعمارى
اگر دانشگاه ما يك دانشگاه صحيح استقلالى بود،
مستقل بود و اشخاصى كه در آنجا (اگر صالحى هم در آنجا باشد) مى توانستند كه
كارى را كه مى خواهند و صلاح است انجام بدهند، روزگار مملكت ما به اينجا نمى رسيد و
به بدتر از اين براى نسل آتيه شايد خداى نخواسته بشود. دانشگاه ما را اشخاصى
قبضه كردند كه اينها خودشان انگل هستند و خودشان استعمارى هستند و خودشان نوكر ماب
هستند و تمام اينها سرچشمه اش همان يك نفر آدم است .
حال مگر در دانشگاه اگر يك معملى ، يكى استادى بخواهد يك چيزى بگويد قدرت دارد،
مگر سازمان امنيت به امر اعليحضرت دانشگاه مى خواهند يك حرف حقى را بزنند، با پليس
خفه شان نمى كردند. دختر را مى زنند، پسر را مى زنند، جوان را مى زنند، حبس مى كنند
چه مى كنند، اين براى اين است كه دانشگاه ما استقلالى ندارد. دانشگاه ما نداريم ،
دانشگاهى كه يك نفر آدم بر آن حكومت كند اين دانشگاه نمى شود محيط علم بايد محيط آزاد
باشد.
مجلس ملى و مصونيت مستشاران نظامى (ص )
اگر مجلس ما يك مجلس صالحى بود و اين ابزار دست صلحا بود، اين قوانين را مى
گذاشتند بگذرد؟ مصونيت مستشارهاى آمريكائى كه ذلت ايران و ننگ ايران است و بود،
اينها مى گذاشتند تصويب بشود؟ مجلس ما نداريم يك عده اشخاص را ماءمور هستند هم
ماءمور از سازمان امنيت ، اسمش را گذاشته اند مجلس ، اينها ماءمور هستند همه شان ، اگر
اينها آزاد بودند و اگر مجلس ، مجلس ملى و بد و
مال مردم بود كه نمى گذاشتند اينهمه اسلحه بخرند نفت ما را بدهند و آهن بخرند آهنى
كه نمى توانند به كار بيندازند خودشان هم متحيرند بايد مستشار آمريكائى و متخصص
آمريكائى بيايد نشان بدهد و به اينها هم نشان نمى دهند آنها يك جانورهائى هستند كه
به اين حرف ها تسليم نمى شوند و آنها آمدند اينجا با حقوق هاى گزاف حقوق هاى
گزاف كه ما اطلاع نداريم و تصورش هم نمى كنيم كه اينها هر يكيشان ماهى چقدر مى
گيرند همين قدر عددشان را مى گويند زيادند مستشارها و تعدادشان چند صد نفر و يا چند
هزار نفر من الان نمى دانم و آنوقت (60 هزار نفر ظاهرا گفتند) با چقدر حقوق ، هر يك چقدر
حقوق از اين ملت مى گيرند، از جيب اين فقرا و بيچاره ها در مى آورند و به جيب اين گردن
كلفت ها مى ريزند و آنوقت اينها مگر به نظامى ما تعليم نظامى مى دهند؟ اينها مى خواهند
اين نظامى ها را همين طورى نگه دارند كه هر طورى دلشان مى خواهد
عمل بكنند.
شاه ، سر منشاء تمام مفاسد
اگر ما يك ارتش انگلى نداشتيم و يك ارتش مستقلى داشتيم اجازه نمى داد كه مستشارها
بيايند همه چيزها در تحت دستور آنها باشد و اينها صاحب منصب هايشان جز آلت هيچ چيز
نباشند براى
اينكه ارتش ما هم يك ارتشى نيست همه اش در تحت نطر يك آدم است . يك آدم فاسد همه چيز
را فاسد كرده است . يك بز فاسد كچل مى گويند يك گله را
كچل مى كند اين فساد همه فسادها منتهى ايران از باب اختناقى كه هست نمى توانند دست
بگذارند روى آن كه همه مفسده ها زير سر اوست ، مى گويند ماءمورين ماءمورين آقا
ماءمورين از كى امر دارند كه بكشند مردم را؟ از كى امر دارند كه بريزند توى مدرسه
حجتيه و طلبه ها را بكشند؟ مگر كسى مى تواند امر بدهد الا خود آن مردك ؟ از خود اوست
همه اين مفاسد. مگر مجلس حق دارد كه يك كلمه اى بگويد بدون اذن اين مردك ؟ مگر ارتش
حق دارد يك كلمه بگويد بدون اذن اين ؟ مگر قضاوت ما آزادند؟ مگر
استقلال قضايى ما داريم ؟ قضات ما هم دستشان است و صلاحيت هم ندارند.
اشكال اين است كه چرا رفتى قاضى شدى مى گوئى نمى توانم حكم حق بكنم ، خوب
غلط كردى رفتى قاضى شدى رها كن . الان اداره مملكت ما هر گوشه اش را دست بگذاريد
اسلحه دست غير صالح هاست و سر همه امور هم بر مى گردد به دربار و بر مى گردد
به اين شخص ، اين را بايد از بين برد.
ملت ديگر بيدار شده است
من نمى دانم كه اين ارتش چرا خواب است ، آخر چرا اينقدر ذلت مى كشد. چند روز بيشتر
نگذشته بود از رفتن كارتر زهرمارى اين بساط را درست كرد، حالا هم اولش است اگر
مجال به او بدهند، اولش است اگر تنبه پيدا نكرده باشند كه چند نفر را كشتند و يك
هياهوئى پيدا شد كه موجش در همه دنيا رفت و همه عالم فهميدند و راديو صدايش را به
خارج و همه جا بر پا كرد. راديوى خودشان هم هر چه دلشان مى خواهد بگويند، مگر مردم
ديگر بازى مى خورند از اين حرف ها، ملت بيدار شده ، آقا مردم بيدار شدند، اگر مردم
بيدار نبودند كه بازارها را اينطور نمى بستند. روز جمعه ، روز پنجشنبه از قرارى كه
هم نقل شده است و هم مقالات اطلاعات رسمى اطلاع داده اند بازار تهران اعتراضا
تعطيل شده . مساءله تعطيل بازار تهران يك امر عادى نيست ، يك امر خلاف عادت است ، هيچ
كس نمى تواند اين كار را بكند، اين احساسات و بيدارى ملت است كه اين كار را انجام داده
. اين آقا كه مى گفت كه (همه با من موافق هستند) اين بازار تهران ، آن هم بازار اهواز،
آن هم اصفهان ، آن هم شيراز، اين كيفيت زندگى ماست .
اتحاد و تقاهم ملت بر كننده ريشه هاى استعمار
ما اميدواريم كه همه طبقات چه طبقات علما و مجتهدين و چه طبقات محصلين علوم دينيه و چه
بازارى ها، بازرگان ها و چه لشكرى ها و كشورى ها كه همه خون
دل مى خحورند از دست اين خبيث ما اميدواريم كه تمام اينها دست اتحاد به هم بدهند احزاب
سياسى ما مستقلا كار نكنند همه با هم روابط داشته باشند همانطورى كه اخيرا در اين
قضيه اخير هم اظهار تنفر كردند و هم بعضى احزاب سياسى
اظهار تنفر كردند و هم علما و هم اهل بازار و هم دانشگاهى ها و همه داخلى ها و هم خارجى ها
براى ما تلگراف كردند و اظهار تنفر خودشان را از دستگاه كردند، از آمريكا، از اروپا و
آنها بعضى شان نوشتند سيصدنفر در اين قضيه از بين رفته اند، من اميدوارم كه همه
جبهه ها، همه جبهه ها با هم همدست بشوند واگر ملت به همه ابعادش همدست بشود، اين
اسلحه از دست اين ناصالح ها خلع مى شود و شاخ اين گاو شكسته مى شود تشتت نكنند،
اسباب تشتت فراهم نكنند، با بهانه هاى جزئى و بچگانه با هم جنگ نكنند، با هم در
نيفتند اين چيزها را آنها درست مى كنند و بين مردم درست مى كنند تا مردم را به هم
مشغول كنند و استفاده كنند بيدار بشوند مردم كه شده اند انشاءالله و با هم بشوند، مجتمع
باشند، تمامشان با هم دست به هم بدهند و انشاءالله به
حول و قوه خدا با دست هم دادن شما به هم و تفاهم همه جبهه ها با هم به زودى قطع مى
شود اين ريشه ، به زودى انشاءالله قطع مى شود انشاءالله و من از خداى
متعال سلامت همه را خواهانم و من تشكر خودم را به همه طبقات ، به همه از اينكه علماى
اسلام را تنها نگذاشتند و همه جبهه ها خصوصا علماى اعلام ، خصوصا بازارى هاى
بزرگوار، من تشكر از همه آنها مى كنم و از همه آنها استدعا دارم كه هم دعا به اسلام
بكنند و هم جبهه هاى خودشان را محكم كنند و واحد كنند و كلمه واحده باشد و آن كلمه واحده
قطع ايادى ظلمه و ايادى اجانب باشد بلكه اين مملكت يك سر و سامانى پيدا بكند و دست
اجانب از آن كوتاه بشود، منافعى كه خود مملكت ما دارد صرف ضعفا و صرف مصالح خود
اهل مملكت بشود و همه چيزش درست بشود و اين نمى شود الااينكه خلع بكنند اين سلاح را از
آنها و اميد است انشاء الله خلع بشود اين سلاح ها والسلام عليكم و رحمة الله وبركاته
تاريخ : 2/11/56
پيام امام خمينى به ملت ايران در رابطه با كشتار وحشيانه رژيم در ماه محرم
نهضت 15 خرداد و 12 محرم ، ملهم از نهضت امام حسين (ع )
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام بر روحانيت مترقى شيعه كه با هم پيوستگى زائدالوصف در
مقابل سر نيزه عمال بى حيثيت اجانب ايستاده و از هياهو و دست و پا زدن هاى مذبوحانه آنها
نهراسيد. سلام بر روحانيون و علماى اعلام مذهب از نجف اشرف تا سراسر ايران كه با
وحدت كلمه در مقابل ستمكاران و چپاولگران به جواب مثبت دست زدند. درود بر جوانان
حوزه علميه بيدار قم و ساير حوزه ها كه با سرافرازى به نهضت روحانيت ادامه و رونق
دادند. درود بر جوانان پر شور دانشگاه هاى ايران كه با قيام هاى هشيارانه پياپى
وفادارى خود را به اسلام بزرگ و كشور عزيز خود ثابت كردند.
سلام و درود بر ملت بزرگ هوشمند ايران كه با همه اختناق و فشار، از اسلام
عدل پرور و مظلومان و مقتولان در راه ديانت دفاع نمودند. رحمت خداوند بر مقتولين 15
خرداد، 12 محرم و 19 دى ، 29 محرم امسال . محرم چه ماه مصيبت زا و چه ماه سازنده و
كوبنده اى است محرم ماه نهضت بزرگ سيد شهيدان و سرور اولياى خداست كه با قيام خود
در مقابل طاغوت ، تعليم سازندگى و كوبندگى به بشر داد و راه فناى ظالم و شكستن
ستمكار را به فدايى دادن و فدايى شدن دانست و اين خود سر لوحه تعليمات اسلام است
براى ملت ها تا آخر دهر. نهضت 12 محرم و 15 خرداد در
مقابل كاخ ظلم شاه و اجانب به پيروى از نهضت مقدس حسينى چنان سازنده و كوبنده بود
كه مردانى مجاهد و فداكار تحويل جامعه داد كه با تحرك و فداكارى روزگار را بر
ستمكاران و خائنان سياه نمودند و ملت بزرگ را چنان هشيار و متحرك و پيوسته كرد كه
خواب را از چشم بيگانه و بيگانه پرستان ربود و حوزه هاى علميه و دانشگاه و بازارها
را به صورت دژ مدافع از عدالتخواهى و از اسلام و مذهب مقدس در آورد. نهضت اخير كه
پرتوى از نهضت 15 خرداد است و شعاعش در سراسر كشور نورافكنده ، خود كوبندگى
خاصى دارد كه شاه را از خود بيخود و او ودار و دسته چاقو كشش را به تلاش مذبوحانه
وا داشته . جنايات 29 محرم امسال نقطه عطفى است به جنايات شاهانه 12 محرم آن
سال شاه خواست ضرب شستى به ملت مسلمان نشان دهد، پس از تماميت حساب با رئيس
جمهورى آمريكا با بهانه مختصرى كه مامورين
ايجاد كردند، مركز تشيع و حوزه فقاهت اسلام را در جوار مرقد پاك فاطمه معصومه سلام
الله عليها به مسلسل بست و جمعيت بى گناه فراوانى از جوانان حوزه علميه و متدينين
غيور شهر مذهبى قم را در خاك و خون كشيده به
قتل رساند و تاكنون آمار آنها در دست نيست و مقتولين را از هفتاد تا سيصد، تا
حال گفته اند و عدد مجروحين را خدا مى داند و اسف آورتر (كه ننگش بر جبين آنها خواهد
ماند) آنكه كسانى را كه رفته اند خون به مجروحين در بيمارستان ها بدهند، توقيف كرده
و مانع شده اند از اعطاى خون و گفته مى شود كسانى به اين جهت جان داده اند.
شاه از سلطنت مخلوع است
شاه مى خواهد ثابت كند كه نوكرى او تحكيم شده و ملت نبايد گمان كند او از پشتيبانى
اجانب برخوردار نيست ولى ملت با تظاهرات عمومى و
تعطيل سرتاسرى دامنه دار و اظهار تنفر بار ديگر ثابت كرد كه او را نمى خواهد و از او
و خاندانش بيزار است و اين رفراندم طبيعى سرتاسرى در حقيقت خلع او از سلطنت
غاصبانه جائرانه است . كارتر و ديگر غارتگران مخازن ملت هاى مظلوم بايد بدانند
محمدرضا خائن و ياغى است و ناچار از سلطنت مخلوع است بر فرض قانونى بودن ، چه
رسد به سلطنت انتصابى از قبل اجانب كه خودش اعتراف نموده . به ملت شريف ايران مژده
مى دهم كه رژيم جائرانه شاه نفس هاى آخرش را مى كشد و اين
قتل عام هاى بيرحمانه نشانه وحشتزدگى و حركات مذبوحانه است . مضحك و بسيار
رسوا، اين مانورهاى وقيحانه و بچگانه است كه پس از داغ
باطل از طرف عموم ملت خوردن ، به راه انداختند و مشتى سازمانى و
اراذل و اوباش از خودشان و جمعى ضعفا و بيچارگان را با زور سرنيزه از اطراف جمع
آورى كرده و در شهرها به فرياد و جنجال جاويد شاه وادار مى كنند و گمان مى كنند جبران
تعطيل عمومى بازارهاست و با اين سيلى هاتوانند صورت سياه خود را سرخ كنند.
نويد پيروزى
من به ملت ايران با اين بيدارى و هشيارى و اين روحيه قوى و شجاعت بى مانند نويد
پيروزى مى دهم پيروزى تواءم با سربلندى و افتخار، پيروزى تواءم با
استقلال و آزادى ، پيروزى تواءم با قطع ايادى اجانب و چپاولگران پيروزى تواءم با
بر چيده شدن بساط ستمگران و انقراض دودمان سياهروى پهلوى . ملتى كه با هوشمندى
و پيوستگى همه طبقات از روحانى تا دانشگاهى ، از منبرى تا بازارى از دانشجوى داخلى
تا كارگر و تا دهقان ، بپا خاسته و تب و تاب اسلام عدالت پرور دارد پيروز است .
ملتى كه با دادن بهترين جوانان برومند خود با سرافرازى به مخالفت و تنفر از
دستگاه جبار ادامه مى دهد پيروز است . ملتى كه حتى بانوان محترمه اش با تظاهرات
محجوبانه بيزارى خود را از رژيم شاه اعلام مى كنند، پيروز است ملتى كه خواهران و
مادران شير دليرش افتخار به مرگ جوانان برومندش مى كند كه در صف شهدا هستند
پيروز است . ملتى كه با همه تشبثات شاه و دار و دسته اش ، در آمريكا با تظاهرات
پرشور و رعدآساى جوانان رشيدش در مقابل
كارتر و شاه ، كاخ سفيد را به لرزه در آورده و تنفر خود را نثار آنها كرده پيروز است .
ملتى كه با پشتيبانى اسلام و قرآن ، نهضتش براى خدا و بسط عدالت و محو ستمكارى
است پيروز است . شما اى ملت شريف بزرگ ! پيروزيد با ديدن خسارات بسيار و دادن
فداييان بيشمار.
ملت ايران اصلاحات ادعايى شاه را افساد و خرابكارى مى داند
رو سياه باد رژيمى كه علماى عظيم الشان اسلام را با رژيم منحط خود و انقلاب خونين و
رسواى خود موافق معرفى مى نمايد رسوا باد رژيمى كه از وحشتزدگى مى خواهد با
افتراى به فقهاى مذهب ، ملت را اغفال كند.
ملت ايران كه پيشروى آن روحانيت است با انقلاب قلابى كه به امر اجانب سودجو انجام
گرفت سرسختانه مخالف است . ملت ايران اصلاحات ادعايى را كه به بدبختى ملت و
بازار سازى براى اجانب و ورشكستگى زراعت منتهى شد، افساد و خرابكارى مى داند. در
كشورى كه مردمش در اين پنجاه سال حكومت جائرانه پهلوى روى آزادى نديده اند، دم زدن
از آزادى زن ها مسخره و اغفال است رژيمى كه در ماءموريت براى وطنش از جانب اجانب
سرلوحه خدمتش محو اسلام و احكام آن است و با تغيير تاريخ پر افتخار اسلام به
تاريخ ستمكاران و روسياهان تاريخ مى خواهد اسم اسلام را محو كند دم زدن از اسلام و
قرآن كريم جز فريب و مضحكه عنوانى ندارد.
تبليغات تار عنكبوتى نمى تواند ملت به پا خاسته را
اغفال كند
بايد اين رژيم فاسد ارباب و نوكرى بداند كه وقت گذشته و اين تبليغات تار
عنكبوتى نمى تواند ملتى را كه با كمال بيدارى و هوشمندى بپا خاسته
اغفال كند. خداى تعالى واسلام عزيز پشتيبان ملت است .
وحدت كلمه را حفظ و از مناقشات احتراز نماييد
من با كمال تواضع دست خود را به سوى ملت نجيب ايران دراز مى كنم ، از روحانيون
عظيم الشان تا خطباى ارجمند، از جوانان محترم حوزه علميه تا دانشجويان
داخل و خارج كشور ايدهم الله تعالى و از همه صميمانه و با عرض تشكر خواستارم كه
پيوستگى و وحدت كلمه خود را حفظ و از مناقشات تفرقه انداز احتراز نمايند و با صداى
واحد و نداى همگانى در راه استقلال كشور و قطع ايادى اجانب و
عمال وابسته آنها كوشش كنند و با اتكا به خداى
متعال و احكام عدالت پرور اسلام همدست و همداستان شوند و به آنها كه دم از چهارچوب
قانون اساسى مى زنند تذكر اكيد دهند كه با اين كلمه صحه بر رژيم سلطنتى فاسد
موجود نگذارند كه تا اين دودمان فاسد بر مقدرات كشور حكومت مى كنند، نه از آزادى و
استقلال كشور خبرى است و نه مردم روى سعادت مى بينند.
از خداوند متعال عظمت اسلام را كه كفيل وحيد عدالت و
استقلال و مدافع حقيقى مظلومان است ، خواستارم و ملت ايران خصوصا جوانان متدين
برومندش را به خداى متعال مى سپارم .
والسلام عليكم و رحمة الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 10/11/56
پيام امام خمينى به انجمن اسلامى دانشجويان ايرانى در هند
بسم الله الرحمن الرحيم
انجمن اسلامى دانشجويان ايرانى هند ايدهم الله تعالى
مرقوم شريف آقايان در وقتى واصل شد كه جنايات رژيم منحط پهلوى سلب آسايش نموده
و فرصت رسيدگى به امور را نمى داد و لهذا تاءخير در جواب شد. بايد جوانان غيور
اسلامى ما بدانند كه تا دست اتحادبه هم ندهند و هدف خود رااسلام كه تنها مكتب نجات
بخش بشر است و يگانه كفيل آزادى و استقلال ملت هاى مستضعف است قرار ندهند، اميد
پيروزى را نبايد داشته باشند. امروز كه به خواست خداى قادر ملت ما با همه طبقات و
ابعادش آگاهانه و مردانه بپا خاسته و مجال را بر شاه و دارودسته ى اراذلش چنان تنگ
كرده اند كه حتى از سايه خود وحشت دارند و همين وحشت زدگى موجب حركات وحشيانه جنون
آميز شده كه به قتل عام 19دى (29 محرم 98) پناه برده تا از ناراحتى هاى روز افزون و
دلهره هاى پياپى با خون آشامى ضحاك وار آسايش موقتى بدست آورند، لازم است تا
جوانان دانشگاه هاى قديم و جديد به هم پيوسته و با ساير طبقات ملت پيوند اخوت
اسلامى بر قرار كنيد. ععع واعتصموابحبل الله جميعا و لا تفرقوا. عععع اين است دستور
محكم نجات بخش قرآن كريم كه بايد نصب عين خود قرار دهيم و از تفرقه و تشتت كه جز
شكست در مقابل طاغوت نتيجه اى ندارد پرهيز نموده ، از خداوند تعالى نجات ملت را
بخواهيم . من اميد آن دارم كه به فضل خداوند متعال به زودى دست اين جنايت كاران قطع و
آزادى و استقلال كشور تامين شود.
خبر تظاهرات مردانه دانشجويان عزيز در هند در
مقابل شاه اين عنصر جنايتكار كه بالاف و گزافه همه ملت را پشتيبان خود معرفى مى كند
رسيد. با آنكه در داخل و خارح همه جا با موج تنفر و انزجار عمومى روبرو است و
تظاهرات اخير سرتاسر كشور چنان او را ديوانه كرد كه به
قتل رجال علم حوزه علميه و مردم غيور محترم قم دست زد تا ناراحتى روحى خود را جبران كند
لكن مقاومت مردانه ملت معظم او را بيش از پيش رسوا نمود، اكنون مى خواهد اين شكست
مفتضحانه را با جارو جنجال شش سازمانى كه در شهرستانها راه انداخته عربده جاويد
شاه سر مى دهند سرپوش نهد كه جز رسوايى سودى نخواهد برد.
من اميد پيروزى دارم و به شما وعده مى دهم با
توكل به خداى تعالى پيوستن شما به اتحاديه
دانشجويان اروپا بجاست بايد تمام اقشار به هم بستگى داشته و با يك صدا آزادى و
استقلال خود را بدست آورند.
و السلام عليكم و رحمة الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 24/11/56
پاسخ امام خمينى به اتحاديه انجمن هاى اسلامى دانشجويان در اروپا
بسم الله الرحمن الرحيم
اتحاديه انجمن هاى اسلامى دانشجويان در اروپا ايدهم الله تعالى
مرقومه محترم ضميمه گزارشات سال گذشته و تصميمات
سال آينده و اصل و موجب تقدير گرديد در اين
سال كه در عين خونين بودن و مواجه شدن ملت ايران با سخت ترين وحشيگرى هاى قرون
وسطايى رژيم منحط پهلوى نمودهاى بارزى از ضعف و سستى پايه هاى لرزان حكومت
طاغوتى به چشم مى خورد، به هم پيوستگى قشرهاى بيدار ملت و طبقات مختلف از
روحانى تا دانشگاهى از خطيب تا نويسنده از بازارى تا كارگر و دهقان چنان لرزه
براندام رژيم افكنده و چنان بر اعصاب شاه خائن فشار آورده و ضربه زده كه با حمله
هاى سبعانه به ملتى كه سلاحش اسلام و پناهش قرآن مجيد و شعارش كلمه توحيد است و
به حوزه علميه قم كه دژ محكم وحى و عدالت و ملجا مسلمين عدالت خواه است و به مردم مسلم
محترم قم كه هماره سرباز فداكار اسلام و پشتيبان مكتب قرآن است و بالاخره با حمله به
فرهنگ نجاتبخش شيعه ، خواست به فشار و حمله عصبى تخفيف دهد.
مفتضح ترين حركات مذبوحانه ، بوق هاى تبليغاتى و تظاهرات ساختگى است از عده اى
سازمانى و نفع طلب و افرادى كه مجبور به شركت شده اند در حالى كه در بوق
راديويى به صراحت اعتراف كردند كه در تظاهرات ششم بهمن بيش از يك ششم از دعوت
شده ها شركت نكردند در صورتى كه همه مى دانند كه اين دعوى جز لاف و گزافه
گويى نيست و در بين ملت مسلم كسى موافق ندارد و نمى تواند داشته باشد.
جنايتكارى كه عليه تمام شعائر مذهبى و اسلامى مبارزه مى كند و با همه مظاهر اسلامى
مخالف است ، نمى تواند در بين مسلمين موافق داشته باشد جنايتكارى كه مى گويد مذهب
در حكومت من نقش ندارد، چطور ممكن است موافق داشته باشد؟ شخص منحرف و كهنه پرستى
كه در سفر اخيرش به هند، زردشتى ها و گبرها را نوازش و احترام مى كند و از آتش
پرستان و آتش پرستى تاءييد مى كند و به خاطر مرام ارتجاعى آنها تاريخ پر ارزش
و مترقى اسلام را تغيير مى دهد، چگونه ممكن است موافق داشته باشد، جز همان فرقه
كهنه پرست اكنون بر شما جوانان روشنفكر و بر تمام طبقات ملت است كه :
1- سرلوحه هدفتان اسلام و احكام عدالت پرور آن باشد و ناچار بدون حكومت اسلامى
عدالت خواه ، رسيدن به اين هدف محال است تولى و تبرى دو
اصل اساسى اسلام است ، بايد با
حكومت عدل موافق و به حاكم عادل دل ببنديد و از رژيم غير اسلام و غير اسلامى كه در
راس آن رژيم منحط پهلوى است تبرى كنيد و با
كمال صراحت مخالفت خود را اظهار و در سرنگون كردن آن كوشا باشيد و در غير اين
صورت روى استقلال و آزادى را نمى بينيد.
2- بايد قشرهاى غير اسلامى را كه عقيده و عملشان بر خلاف اسلام است و داراى
گرايش به مكتب هاى ديگرند، هر نوع مكتب باشد - به مكتب مترقى عدالت پرور اسلام
دعوت كنيد و در صورت نپذيرفتن از آنها هر نوع كه باشد و هر شخصيت كه هست تبرى
يا لااقل احتراز كنيد و بايد جوانان ما بدانند تا معنويت و عقيده به توحيد و معاد در كسى
نباشد محال است از خود بگذرد و در فكر امت باشد و بايد بدانند كه تبليغات دامنه دار
كمونيسم بين المللى همانند تبليغات پر سروصداى امپرياليسم جهانى جز براى
اغفال و استثمار توده هاى مستضعف نيست . بايد اين بوق هاى استثمارى شكسته شود.
3- بايد جوانان روحانى و دانشگاهى قسمتى از وقت را صرف كنند در شناخت
اصول اساسى اسلام كه در راءس آن توحيد و
عدل و شناخت انبياء بزرگ ، پايه گذاران عدالت و آزادى است ، از ابراهيم
خليل تا رسول خاتم (صلى الله عليه و آله و عليهم اجمعين ) و در شناخت طرز تفكر آنها
از نقطه اقصاى معنويت و توحيد تاتنظيم جامعه و نوع حكومت و شرايط امام و اولى الامر و
طبقات ديگر، از امراء و ولات و قضاه و فرهنگيان كه علما هستند و متصديان ماليات اسلامى
و شرايط آنها تا برسد به شرطه و كارمندان شهربانى و ببينند اسلام چه كسانى را
براى حكومت و كارمندان آن به رسميت شناخته و چه كسانى از
شغل حكومت و شاخه هاى آن مطرود است .
4- بايد شما دانشجويان دانشگاه ها و ساير طبقات روحانى و غيره از دخالت دادن سليقه
و آراء شخصى خود در تفسير آيات كريمه قرآن مجيد و در
تاءويل احكام اسلام و مدارك آن جدا خوددارى كنيد و ملتزم به احكام اسلام به همه ابعادش
باشيد و مطمئن باشيد آنچه صلاح جامعه است در بسط عدالت و رفع ايادى ظالمه و
تاءمين استقلال و آزادى و جريانات اقتصادى و
تعديل ثروت به طور عاقلانه و قابل عمل و عينيت در اسلام به طور
كامل مى باشد و محتاج به تاءويلات خارج از منطق نيست و لازم است مراقب باشيد با
كمال دقت و هوشمندى كه كسانى كه التزام به اسلام ندارند به جميع ابعادش ، ولو در
اصلى از اصول با شما موافق نيستند، آنها را دعوت به التزام كنيد و اگر موثر نشد از
شركت دادن . آنها در اجتماعات و انجمن هاى اسلامى احتراز كنيد و گمان نكنيد زيادى افراد
هر چه باشد شما را به هدف نزديك مى كند وپس از
وصول به هدف ، آنها قابل تصفيه هستند بايد بدانيد و مى دانيد كه قشرهاى غير مسلم يا
غير ملتزم به اسلام از پشت به شما خنجر مى زنند و شما را
قبل از وصول به هدف از كار مى اندازند يا نابود مى كنند، از تجربه هاى سابق عبرت
بگيرند.
5- بايد برنامه و نشريات همه جناح ها بدون ابهام متكى به اسلام و حكومت اسلامى
باشد و در مقدمه سرنگون كردن طاغوت و شاخ ها و شاخه هاى آن كه در كشور ما رژيم
دست نشانده پهلوى است و جدا از خواست هايى كه لازمه اش تاييد رژيم طاغوتى پهلوى
است اجتناب كنيد مثل آنچه در
نوشته هاى بعضى احزاب و گفته هاى بعضى ديده مى شود كه هدف چهارچوب قانون
اساسى است و بايد در نشريات و خطابه ها هر جا ممكن است با صراحت والا با كنايه ،
نقطه اصلى مظالم و جنايات و خيانت ها را كه شخص شاه است معرفى كنيد و از توجه دادن
آنها را به ماءمورين يا هيات حاكمه و دولت كه لازمه اش دور نگه داشتن مجرم اصلى است
جدا احتراز كنيد و نويسندگان و گويندگان را از اين امر آگاه كنيد.
6- بايد در هر فرصت در نشريات حزبى و غير حزبى و در خطابه ها و تظاهرات ،
اعمال ضد اسلامى و انسانى شاه تذكر داده شود خصوصا تغيير تاريخ اسلام كه اهانت
جبران ناپذير به شخصيت معظم پيامبر اكرم (ص ) و اسلام و مسلمين و گرايش به
زرتشتى گرى و آتش پرستى و پشت كردن به اسلام و خداپرستى است . بايد اين
عنصر خائن رسوا شود و هيچ گاه از ذكر جنايات او غفلت نشود. بايد (15خرداد)و (19 دى
) جاويد و زنده نگه داشته شود تا جلادى شاه از خاطره ها نرود و
نسل هاى آتيه جرايم شاهان سفاك را بدانند.
7- از اينكه در دستور اتحاديه ، به هم پيوستگى همه دانشجويان مسلمان است ، در هر
نقطه هستند مثل آمريكا و كانادا و هند و فيليپين و ديگر جاها و مى خواهيد همه همكار و همصدا
به فعاليت هاى اسلامى انسانى خود ادامه دهيد، تقدير مى كنم و توفيق همه را از خداوند
تعالى خواهانم . لازم است پايگاه هاى اسلامى براى معرفى اسلام و نشر حقايق نجاتبخش
در هر نقطه اى از جهان كه امكان است ، برقرار باشد و در تحت يك سازمان هماهنگ براى
نشر عدالت و قطع ايادى ستمكاران و چپاولچيان
مشغول فعاليت شوند. لازم است جوانان كم تجربه و
گول خورده ما را با آشكار كردن انحراف ساير مكاتيب و آشنا نمودن با نظام اسلامى
نجات دهيد. ععع و من احيى نفسا فكانما احيى الاناس جميعا. عععع
8- لازم است فعاليت هاى اسلامى و نشريات شما در ايران . خصوصا حوزه علميه زنده
قم و دانشگاه هاى بيدار، نشر و منعكس گردد تا قشر
داخل و خارج به پشتيبانى هم دلگرم و با هم همصدا شوند و به همكارى با هم برخيزند
ولازم است پايگاه هايى در داخل كشور به هر نحو ممكن و عملى است ايجاد شود براى
فعاليت با هدف واحد. با اين كار مطمئنا تقويت روحى همگان و تضعيف و
تزلزل روحى دشمن شود.
9- بايد با كمال هشيارى و مراقبت و دعوت ساير انجمن ها را به مراقبت از راه و روش
اعضاء انجمن ها و گروه ها كه اشخاص مرموز و منحرف يا
متحمل الانحراف در داخل انجمن ها و گروه ها راه نيابند و اگر راه يافتند، آنها را طرد كنند.
لازم است دشمن را سخت مراقب و هشيار فرض كنيد و گمان
اهمال و غفلت در او ندهيد كه در مراقبت سهل انگارى نماييد.
10- از اختلافات مطلقا به طور حتم خوددارى كنيد كه آن چون سرطان سارى و مهلك
قشرها را فرا مى گيرد و فعاليت ها را فلج مى كند و هدف را از ياد مى برد و چه بسا
كه مسير را عوض و جريان به ضد هدف شود. اشخاصى را كه اختلاف مى اندازند يا به
آن دامن مى زنند، از خود برانيد كه يا ماءمورند يا سوءنيت دارند و اگر فرضا گروه
هايى به واسطه عذرهايى به انجمن هاى نپيوستند ولى
فعاليت هاى اسلامى و انسانى دارند، با آنها ضديت نكنيد كه اختلاف
حاصل و ضرر آن عايد همه شود. سعى كنيد با ارشاد دوستانه هم پيوستگى داشته
باشيد و اگر نشد، چون هدف واحد است با هم برادر و پشتيبان هم باشيد. هدف اسلام است
بايد هواهاى نفسانيه و تقدم طلبى فراموش شود.
|