655- و مراجعه شود به :
دلائل الامامة ، ص 28 و 29
الثاقب فى المناقب ، ص 299 و 300 شماره 253
الخرائج و الجرائح ، ج 2 ص 534 شماره 9
دعوات راوندى ، ص 208 شماره 564
الجنة الواقية ، ص 84 و 161
البلدالامين ، ص 527
معالم الزلفى ، ص 406
ناسخ التواريخ ، ج 2 ص 388
عوالم العلوم ، ج 11 ص 81 ح 9
بحارالانوار، ج 83 ص 23 شماره 68
بحارالانوار، ج 91 ص 196 شماره 3
بحارالانوار، ج 91 ص 227 شماره 2
بحارالانوار، ج 92 ص 38 شماره 22.
656- مقتل الحسين ، ج 1 ص 56.
657- و مراجعه شود به :
مسند الطياليسى ، ص 88 شماره 633
مستدرك حاكم ، ج 2 ص 452 شماره 3562
سنن ترمذى ، ج 5 ص 678 شماره 3819
المعجم الكبير، ج 22 ص 403 شماره 1007
تفسير ابن كثير، ج 8 ص 85
تاريخ الاسلام ، ج 2 ص 356 و 97
المعتصر من المختصر، ج 2 ص 353
فيض القدير، ج 1 ص 206
انوار المحمدية ، ص 136
صواعق المحرقة ، ص 114
جامع الصغير، ج 1 ص 30
كنزالعمال ، ج 12 ص 108 شماره 34218
فتح الكبير، ج 1 ص 249
تاريخ ابن عساكر، ج 2 ص 393
تاريخ بغداد، ج 9 ص 62
ذخائرالعقبى ، ص 35
وسيلة المآل ، ص 78
الشرف المؤ بد لال محمد، ص 53
اتحاف السائل ، ص 28.
658- مقتل الحسين ، ج 1 ص 56.
659- و مراجعه شود به :
مستدرك حاكم ، ج 3 ص 175 شماره 4756
استيعاب ، ج 2 ص 751
الجوهرة ، ص 16
ذخائرالعقبى ، ص 44
اصابة ، ج 4 ص 375
نظم دررالسمطين ، ص 182.
و مراجعه شود به پاورقى حديث شماره 171.
660-
مقتل الحسين ، ج 1 ص 71، مكرر.
661- مناقب ابن شهر آشوب ، ج 3 ص 387.
662- مقتل الحسين ، ج 1 ص 71 75.
663- سوره آل عمران ، 37.
664- سعد بن عباده انصارى از بزرگان انصار بود و پس از سرباززدن از بيعت با
ابوبكر و عمر به طور مرموزى به وسيله تيرى سمى به
قتل رسيد.
665- مقتل الحسين ، ج 1 ص 76.
666- مقتل الحسين ، ج 1 ص 70.
667- مقتل الحسين ، ج 1 ص 71.
668- مقتل الحسين ، ج 1 ص 80.
669- و مراجعه شود به :
ربيع الابرار، ج 2 ص 104
مناقب ابن شهر آشوب ، ج 3 ص 389
المنتخب ، ص 33
مجموع الغرائب ، ص 62
بحارالانوار، ج 43 ص 84
جلاءالعيون ، ص 153
الدمعة الساكبة ، ج 1 ص 290.
670- تنبيه الخواطر، ج 2 ص 230.
671- الفردوس ، ج 3 ص 145 شماره 4388.
672- و مراجعه شود به :
فضائل الصحابه ، ج 2 ص 757 شماره 1331
مسند احمد، ج 3 ص 64
سنن ترمذى ، ج 5 ص 701 شماره 3873
خصائص نسائى ، ص 117
صحيح ابن حبان ، ج 9 ص 52 شماره 6913
مستدرك حاكم ، ج 3 ص 168 شماره 4733
مناقب محمد بن سليمان كوفى ، ج 2 ص 193 شماره 665
المعجم الكبير، ج 22 ص 417 و 418 شماره 1030
المعجم الكبير، ج 22 ص 419 و 420 شماره 1034
المعجم الكبير، ج 22 ص 421 و 422 شماره 1039
مشكل الاثار، ج 1 ص 48
فضائل ابن شاهين ، ص 4
استيعاب ، ج 2 ص 750
اصابة ، ج 4 ص 366
مجمع الزوائد، ج 9 ص 201
نهاية الارب ، ج 18 ص 172
الحدائق : ابن جوزى ، ج 1 ص 434
الجوهرة ، ص 17
شرح االخبار، ج 3 ص 24 شماره 954
الذرية الطاهرة ، ص 141 شماره 177
كشف الغمة ، ج 2 ص 82
اتحاف السائل ، ص 9
الثغورالباسمة ، ص 43
مسند فاطمة الزهراء، ص 57 شماره 114
مصنف ابن ابى شيبه ، ج 12 ص 127.
673- الفردوس ، ج 3 ص 145 شماره
4389.
674- اين حديث را در الفردوس مشاهده نكردم .
675- و مراجعه شود به :
مصباح الانوار، ص 91
فرائدالسمطين ، ج 1 ص 49 شماره 14
مناقب خوارزمى ، ص 240
مفتاح النجا، ص 15
منتخب كنزالعمال ، ج 5 ص 92
القول الفصل : علوى بن طاهر حضرمى ، ص 29
لسان الميزان ، ج 2 ص 94
مجمع الزوائد، ج 9 ص 174
كنزالعمال ، ج 13 ص 84 و 86
مناقب سيدنا على ، ص 20 و 26.
676- سعد السعود، ص 90.
677- و در مقتل الحسين ج 1 ص 76.
678- مصباح الانوار، ص 221.
679- و مراجعه شود به : مقتل الحسين ، ج 1 ص 67، به
نقل از عمران بن حصين .
680- مصباح الانوار، ص 221.
681- احتمالا مقصود طاقچه اى بوده كه در آن اتاق وجود داشته است .
682- نوعى نان كه با آرد و شير پخته مى شود.
683- كشف الغمة ، ج 2 ص 93، مكرر.
684- كشف الغمة ، ج 2 ص 93، مكرر.
685- علل الشرايع ، ج 1 ص 182 و 183 ب 146 شماره 2.
686- با استفاده از سوره آل عمران ، 42 و 43.
687- دلائل امامة ، ص 10 و 11.
688- علل الشرايع ، ج 1 ص 182 و 183 ب 146 شماره 2.
689- متن حديث را پيش از اين تحت شماره 180 ترجمه نموده ايم .
690- الانبياء، 7.
691- بصائرالدرجات ، ص 173 و 174 شماره 6.
692- كافى ، ج 1 ص 241 شماره 5.
693- المحتضر، ص 133، مكرر.
694- دلائل الامامة ، ص 2.
|